2018

Aan het begin van 2018 toch even terugblikken. Het afgelopen jaar was na lange tijd het eerste jaar dat we weer beweging zagen in de animo om iets leuks met auto's te doen. Niet alleen de circuit- en trackday rijders waren weer op zoek naar nieuwe dingen maar ook de rijders die hun auto alleen op straat gebruiken hadden weer oog voor vernieuwingen.

Wij verwachten dat onze klanten toch weer eerder een onderhoudsbeurt of een reparatie laten uitvoeren dan de jaren hiervoor. Onderhoud kun je natuurlijk niet oneindig uitstellen. De voorbeelden van te terughoudend met onderhoud zijn hebben we al gezien. Vooral delicate onderdelen als turbo's, brandstofsystemen, banden en remmen zijn helaas net te ver over hun onderhoudtermijn heen. Maar dat is aan het veranderen.

Bezuinigen op onderhoud aan je auto kan wel een beetje, maar vroeg of laat staat er toch wat te gebeuren. De lange service-intervallen zijn mooi, maar na 30.000 of meer kilometers is er altijd wel wat te repareren. Kom je met kortere tussenpozen even in de garage langs dan heeft dat twee voordelen: je spreid de kosten van het onderhoud en je voorkomt door vroegtijdige inspectie dat een kleine reparatie een grote wordt. Even de auto op de brug kost weinig, kom gerust tussentijds even langs.

In 2017 zijn we wederom met onze sportieve klanten actief geweest op zowel race- als trackdays. Het is de verwachting dat 2018 hier niet voor onder gaat doen. Met een aantal nieuwe initiatieven, voor kleine en grotere budgetten, zit er weer leven in de brouwerij. Mogelijk dat ook de extra aandacht op formule-1 gebied hier een duwtje in de rug gegeven heeft. 

Voor onze autosportief-klanten is er weer een duidelijke boodschap. Als je in 2018 wilt gaat rijden, wacht dan niet tot maart-april met onderhoud of aanpassingen aan je auto. Het is in die periode zeer waarschijnlijk erg druk en mogelijk zijn ook de benodigde onderdelen (kooien, dempersets, remdelen enzovoort) wederom slecht beschikbaar. Tussenleveranciers houden er geen voorraad meer op na, alles komt direct van de fabrikant. En dat duurt wel eens even. Wees dus op tijd met het aanbieden van je auto.

In het komende seizoen zijn we op sportief gebied actief in het DNRT, DriversDays en waarschijnlijk in de nieuwe raceklasse STWC.eu. Deze laatste klasse moet de ruimte invullen tussen de clubraces en bijvoorbeeld de Supercarchallenge. Er wordt momenteel hard gewerkt aan de kalender en de diverse reglementen.

Op trackday gebied zijn we als vanouds aanwezig bij de DriversDays. Niet alleen voor support maar ook nemen we plaats achter het stuur: van onze eigen auto's met de laatste ontwikkelingen maar ook met onze klanten. We geven instructie, helpen de auto af te stellen en repareren kleine onvolkomendheden om stilstand tot een minimum te beperken. Uiteindelijk kom je naar zo'n dag om te rijden. En als het dan echt mis mocht gaan dan nemen we 's avonds je kapotte auto mee naar onze werkplaats om hem voor het volgende evenment weer voor jou gereed te zetten. 

Voor al onze klanten houden we ons motto overeind: plezier beleven aan je auto, zowel op straat als op het circuit!

 


 

Iedere auto heeft van tijd tot tijd onderhoud of service nodig. De nieuwere auto’s gaan over het algemeen naar de dealer, de overige auto’s naar de vakgarage in de buurt, voor sommige zaken naar de fastfitters of het onderhoud gebeurt in
LEES MEER
Het Autosport onderdeel van BasRoos is een logisch gevolg van de eigen autosport activiteiten. Autosport kan bedreven worden op het circuit, maar onder beperkende omstandigheden ook op de openbare weg. Hier spreken we
LEES MEER
Een schokdemper is een belangrijk onderdeel van je auto als je het over prestaties en wegligging hebt. Zowel voor straat-auto's als voor auto's die we op het circuit gebruiken geldt hetzelfde: als je de aandrijf-, stuur- en remkrachten
LEES MEER