2020

Update 01-06-2020.

Autosport. 

Het is al weer bijna half 2020. Normaal gesproken zitten we nu midden in het autosport/autosportfief seizoen. Maar dit jaar is het anders. Alle plekken voor evenementen zijn vrijwel dicht, autoraces zijn vooralsnog van de baan.

Een lichtpuntje is dat er onder beperkende condities toch weer trackdays mogelijk zijn. En dat is goed, want zo komen we toch een beetje op gang. En we kunnen het nieuwe Zandvoort verkennen. 

De plannen om met een groot endurancte team dit jaar te starten zijn slechts gedeeltelijk uitgekomen. De auto's zijn geprepareerd, getest en staan er klaar voor. De wedstrijden laten nog even op zich wachten. Aan de 5 geprepareerde BMW E36's zal het niet liggen. Deze betrouwbare stayers houden het goed vol, de pitstops zijn goed getraind en de rijders gemotiveerd. 

Om toch te kunnen rijden maken we gebruik van de trackdays. Stilzitten is not-done, we willen de circuits op. Op de kalender staan dan ook een aantal dagen, zowel in binnen als buitenland. Kijk eens op www.berendse.net waar we naar toe gaan.

Autoservice.

Op de andere tak van onze activiteiten, onderhoud aan BMW's en MINI's, is niet veel veranderd. Ook hier is het rustig geweest. Brabant werkte thuis, gezellige ritten of evenementen werden afgelast of ontraden. Begrijpelijk, maar waar niet gereden wordt is ook geen onderhoud. Ook hier komt inmiddels alles weer langzaam op gang. We gaan weer met de auto op pad, zowel voor werk- als prive ritten. 

Het wagenpark wat we in onderhoud hebben verandert steeds een stukje. Voor de oudere auto's en de klassiekers zijn steeds minder garages actief, een kleine groei zie je hier ontstaan. Aan de andere kant blijft de bovengrens ongeveer gelijk. Auto's van 4-5 jaar oud verlaten het dealernetwerk en komen bij de universele- of merkgarage terecht. 

De jongere auto's brengen wel weer nieuwe uitdagingen met zich mee: ze worden steeds complexer en krijgen meer en meer technische snufjes. Dit vereist een andere aanpak dan alleen een olie- of onderhoudsbeurt. Ook hier spelen we op in om deze groep van adequaat onderhoud en service te voorzien.

 

 


 

Iedere auto heeft van tijd tot tijd onderhoud of service nodig. De nieuwere auto’s gaan over het algemeen naar de dealer, de overige auto’s naar de vakgarage in de buurt, voor sommige zaken naar de fastfitters of het onderhoud gebeurt in
LEES MEER
Het Autosport onderdeel van BasRoos is een logisch gevolg van de eigen autosport activiteiten. Autosport kan bedreven worden op het circuit, maar onder beperkende omstandigheden ook op de openbare weg. Hier spreken we
LEES MEER
Een schokdemper is een belangrijk onderdeel van je auto als je het over prestaties en wegligging hebt. Zowel voor straat-auto's als voor auto's die we op het circuit gebruiken geldt hetzelfde: als je de aandrijf-, stuur- en remkrachten
LEES MEER