Na een onfortuinlijk uitstapje op Spa in november 2011 is besloten om de auto geheel opnieuw op te bouwen met een nieuwe carosserie.
Er is gekozen voor een zeer harde en frisse body uit 1995. Deze body stond al gereed, is voorzien van een ingelaste kooi, uitgevoerd met verstevigingspunten voor het circuit gebruik en uiteraard al geheel ontdaan van overbodige onderdelen. Omdat de basiskleur zwart is besluit het Bear Racing team om het zwart terug te laten komen in een vernieuwd uiterlijk. De kont blijft zwart, de overige delen worden als vanouds geel. De berenkop op de zijkant zal als markante herkenning blijven.
De techniek wordt nagezien en waar nodig vernieuwd of aangepast. De gehele auto moet een niveau beter worden dan de vorige: remmen waren al upgraded, dempers en setting worden aangepast, de carosserie is stijver dan de uitvoering met schroefkooi.
De motor wordt gedemonteerd ter controle van inwendige schade. Door het vastlopen van de krukaspoelie tijdens de crash is de distributieketting gebroken. De verwachting is dat er schade is aan de kleppen. Hetgeen uiteindelijk ook zo blijkt te zijn. De motor wordt geheel gereviseerd en komt als nieuw terug in de body.
Uiteindelijk ontstaat een geheel nieuwe racer. Om het team-uiterlijk in lijn te houden wordt de tweede auto in dezelfde kleuren en bestikkering uitgevoerd als de nieuwe.
De auto's zijn er klaar voor, de mannen van Bear racing ook. Inmiddels zijn de nodige trackdays en races gereden: de auto's doen het super, de coureurs doen er niet voor onder. Vooral in het DTC (Drents Touringcar Championship) zijn de auto's voorin de klasseringen te vinden.